30 Ocak 2017 Pazartesi

Sütüven Şelalesi

Yıllardır Ankara’da yaşarım, Anıtkabir’e bir kez gittim.
Efes’e 50 km uzaklıkta doğdum büyüdüm, ama oraya da bir kez gittim.
Yıllardır Antalya’ya gideriz, sadece otelde kalır geri döneriz.

Nedense en yakınımızdaki yerleri bırakır, hep en uzağımızı gezmeye çalışırız.
Bu sefer öyle yapmadım. Edremit’eyedik ve buradaki Kaz Dağı Milli Parkı’na gittik.

Kaz Dağı, mitoloji ve efsane dağıdır. Gerçekten, etkileyici bir yer. Oraları gezerken, çok gerilere gidip, buralarda Anadolu’daki bir çok uygarlığın var olduğunu düşünmek çok büyüleyici.

Park’ın ilk girişinde hemen Sütüven Şelalesi var. Her yerde “Suya girmek ve yüzmek yasaktır.” diyor ama kimin umrunda. Su çok soğuk, ama yüzünüzü yıkamadan, saçınızı ıslatmadan duramuyorsunuz. Tabi suyun şifa getireceğini düşünüp, suya giren çok fazla. Ben de o kişilerdenim. Suyun tedavi gücüne inanırım. Özellikle de dağdan gelen bu saf ve temiz suyun, bünyesinde çok iyi bir enerjiyi barındırdığına inanıyorum.
Antik Hayat - Sütüven Şelalesi- 1
Kaz Dağları, mitolojide Homeros’un İlyada’da bahsettiği İda Dağı’nın ta kendisiymiş. Bir çok efsanelere tanık olduğuna inanılıyormuş.Bunlar;
Yunanlılar’ın İlyada efsanesi
Sarıkız
Emine ile Hasan’ın efsanesi
Kaz Dağı, Yunan efsanelerinde ilk güzellik yarışmasının yapıldığı yer olarak geçmekteymiş.
Antik Hayat - Sütüven Şelalesi- 2
Antik Hayat - Sütüven Şelalesi- 3

Antik Hayat - Sütüven Şelalesi- 4

Antik Hayat - Sütüven Şelalesi- 5

1 yorum:

aysegul dedi ki...

Sarı Kız'ın evliya olduğunu,sopası ile toprağa
vurarak çağlayan çıkardığını duymuştum.Off yaa
ülkemizin her yeri cennet...

Sevgilerrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...